Att rekrytera rätt talanger är alltid en utmaning, särskilt inom tech där konkurrensen är stenhård och kraven ofta är både specifika och föränderliga.
Många företag spenderar mycket tid och resurser på att hantera stora volymer kandidater, skriva InMails och anpassa jobbeskrivningar. Och det här är ju såklart uppgifter som är nödvändiga, men ofta tidskrävande. Här kan AI-verktyg som ChatGPT vara ett bra verktyg, men tänk om du tar det ett steg längre och skapar din egen, specialiserade custom GPT för just rekrytering?
Med en custom GPT kan du bygga en AI som är skräddarsydd för ditt företags specifika behov. Från att skapa engagerande InMails på LinkedIn till att hantera kandidatfrågor kan en custom GPT underlätta processer och spara både tid och energi för rekryteringsteamet. Genom att specificera vilken roll custom GPT ska anta och vilka uppgifter den ska hantera kan du effektivisera många av de små, men viktiga delarna av rekryteringsprocessen.
I den här artikeln går vi igenom tre enkla steg för att komma igång med en custom GPT som gör ditt rekryteringsarbete både enklare och mer träffsäkert, utan att kompromissa på kvaliteten i kandidathanteringen.