Behovet av att kunna rekrytera inom IT har växt enormt mycket de senaste åren. Det har vi inte minst sett bland våra kunder. Från att de flesta kunder för bara några år sedan var renodlade techbolag, till idag då företag inom alla branscher är i behov av att rekrytera IT-kompetens. Nu har vi även börjat med utbildningar för att sprida vår kunskap inom IT-rekrytering. Vi vet att behoven och förutsättningarna skiljer sig, och därför skräddarsyr vi utbildningen efter er.

Efter en uppstart där vi identifierar vad just ni är i behov av så sätter vi igång med planeringen av utbildningen.

Rekrytering med Ants

Våra specialistområden

Följande områden har vi utbildningar inom. Vi anpassar utbildningen efter er så att ni får ut så mycket nytta i det dagliga arbetet som möjligt.

Copywriting

En utbildning för rekryterare där vi fokuserar på att hitta rätt budskap som väcker en reaktion, innehåller relevant information samt skapar en relation med framtida kandidater. Utbildningen kan innehåller praktiska moment med syftet att skapa nya tankesätt i ert skriftliga rekryteringsmaterial. Vi vill inspirera och dela med oss av olika verktyg att använder sig av.

Sourcing

Sourcing, search, uppsökande rekrytering – kärt barn har många namn. Här diskuterar vi utmaningen att sourca på en konkurrensutsatt marknad. Vi ger handfasta tips för att på innovativa sätt nå ut till rätt kandidater och vi behandlar sourcing på Linkedin, GitHub och Google, samt verktyg och plugins.

Intervjuteknik

Vi kan ge stöttning när det är dags för intervjuer. Detta är en workshop i kompternsbaserad intervjuteknik där vi går igenom vanliga fällor, do’s & don’ts, samt ger konkreta tips och verktyg.

Employer Branding

Vi hjälper er att stärka ert Employer Brand genom att sätta upp en strategi anpassad för ert bolag och målgrupp.

Onboarding

Skapar rätt förutsättningar för nyanställda att så smidigt som möjligt komma in i både roll och bolag. Vi hjälper er att sätta upp en onboardingstrategi som är anpassningsbar till de olika roller ni rekryterar.

Analytics

Vi hjälper er med verktyg och tillvägagångssätt för att bli mer datadrivna. Detta för att kunna fatta rätt beslut, felsöka och prognosticera i processerna.

Kontakta oss om ni är intresserade av att gå en skräddarsydd utbildning eller läs mer här. 

Det var bra kvalité rakt igenom och så värdefullt!
– Malin Segelström, Consultant Manager på Sylog (utbildning i sourcing)

Techrekpodden är Ants egna podcast och leds av Carl-Johan Hamilton. Varje vecka bjuder vi in en gäst för att diskutera och lära oss mer om hur man lyckas bygga upp en avdelning, rekrytering, tech och hur digitaliseringen påverkar samhället. Genom åren har vi träffat många med intressanta personer som delat med sig av sin kunskap och sina erfarenheter.

Tips från våra gäster

I de senaste säsongerna så har vi  börjat med att fråga våra pålästa gäster om de har något tips på böcker eller annat content som de inspireras av. Det har lett till massvis av bra tips för dig som vill lära sig mer om specifika ämnen till avkopplande läsning i hängmattan.

 

Säsong 7

Managing Professional Services ledarutbildning. Magnus Forsberg.

Saas Nordic. Elin Filipp.

Podcasten Inside Security. Helene Hammarberg.

Podcasten Darknet Diaries. Helene Hammarberg.

Appen Traze. Martin Savén.

Sara Öhrvall – ditt framtida jag. Kristin Lindmark.

The Vergecast. Jens Alm.

Portia Tung – The Dream Team Nightmare: Boost Team Productivity Using Agile Techniques. Roger Karlsson.

Frederick Douglass – Narrative of the Life of Frederick Douglass. Måns Westerlund.

Ken Follett – Svärdet och spiran. Måns Westerlund.

Nyhetsbrevet Recruiting brainfood av Hung Lee. Per Tjernberg. 

Läroplattformen Khan Academy. Patrik Lögdqvist.

Sir Ken Robinson – Changing Education Paradigms. Patrik Lögdqvist.

Mirjam Neelen & Paul Arthur Kirschner – Evidence-Informed Learning Design.
Linda Öberg.

Patrik Svensson – Ålevangeliet: Berättelsen om världens mest gåtfulla fisk.
Henrik Allert.

 

Säsong 6

 

Mauro F. Guillen – 2030: How Today’s Biggest Trends Will Collide and Reshape the Future of Everything. Pär Fors.

Sheryl Sandberg – Lean In. Pär Fors.

Angela Duckworth – Grit : konsten att inte ge upp. Pär Fors

Barack Obama – A Promised Land. Jon Pärsson. 

Björn Natthiko Lindeblad – Jag kan ha fel och andra visdomar från mitt liv som buddhistmunk. Kristian Andersson. 

Ekots lördagsintervju. Eva Glaumann

Marty Cagan – Inspired. Kevin Albrecht

Levar Burton Reads (Podcast). Kevin Albrecht

Frederic Laloux – Reinventing Organizations. Kristina Vallin & Frida Mangen.

George Westerman – Leading Digital. Patrik Hermansson.

Start With Why – Simon Sinek. Frida Mangen.

Petter Stordalen – Min hemlighet. Emelie Meurk Demerud.

 

Säsong 5

Frans Johansson – The Medici Effect. Markus Selin.

Frans Johansson – Klick : plötsligt händer det. Markus Selin.

Pia-Maria Thoren – Agile People. Siri Wikander.

Carol Dweck – Mindset: The New Psychology of Success. David Lagerblad.

Team of Teams. Peter Vincent

Douglas Edwards – I’m Feeling Lucky: The Confessions of Google Employee Number 59. Peter Vincent.

Yuval Noah Harari – Sapiens. Per Olers och Kjell A. Nordström.

Tim Marshall – Prisoners of Geography. Per Olers.

Nyhetsbrevet Recruiting brainfood av Hung Lee. Åsa Daxberg 

Matilda Gustavsson – Klubben. Lars Hjälmered.

Maria Gerlofson och Anja Lindberg – Coachboken. Susanne de Boer.

Idag så får vi besök av Linda Öberg och Patrik Lögdqvist som är experter på lärande. Vi får lära oss om hur du kan få till en lärandekultur på bolaget, om gamification och varför det är viktigt att se lärande som en investering och inte en kostnad.

Vi får även höra om hur du kan mäta lärande och hur man kan lyckas med att sälja utbildningar.

 

I Ants Space Challange tävlar du mot andra användares kod i ett rymdspel där det gäller att samla ihop så många poäng som möjligt och klättra på rankinglistan. Du kan skriva i alla de vanligaste kodspråken och hela tiden utveckla din kod för att samla ännu mer poäng. I följande länk kan du läsa mer om tävlingen och hur det går till.

Ants Space Challange

 

Kolla in när Henrik Enström från Futureskill berättar om tävlingen:

IT-branschen har länge varit utmanande att rekrytera inom, och i mars när coronakrisen slog till mot företagen i Sverige så var det många som undrade hur förutsättningarna att rekrytera inom tech skulle påverkas.  Vissa trodde att det skulle bli ännu svårare att lyckas då många kandidater värnade om sin heltidsanställning mer än innan. Vissa hävdade dock tvärt om att det skulle mindre tufft att rekrytera inom IT då så många blivit uppsagda samtidigt som många företag direkt stoppade sin rekrytering. På Ants är vi inte så mycket för att tycka till eller gissa, så vi tog fram statistik för att få svar på frågan – hur har Corona påverkat rekrytering inom IT?

Hur påverkade Corona möjligheten att rekrytera inom tech?

Vi gick alltså in och kollade 6 slumpvalda kunders rekryteringsstatistik veckorna innan Corona slog till och jämfört dessa med veckorna från Coronas intåg fram tills semestern. Resultatet blev att hälften av dessa fick ökad svarsprocent med upp till 10 procentenheter. Dessa kunder hade även en klart ökad intressefrekvens. Samtidigt minskade svars- och intressefrekvensen markant hos en kund.

Självklart inget statistiskt säkert underlag men vår hypotes är att trygga arbetsgivare har lättare att anställa i samband med Corona, helt enkelt för att det finns fler kandidater på marknaden. Samtidigt får arbetsgivare som upplevs som mindre trygga det svårare speciellt att attrahera utvecklare och programmerare som idag sitter på trygga anställningar.

Hur bör man rekrytera i dessa Coronatider?

Vår första slutsats är att man bör passa på. Det finns fler och bättre kandidater tillgängliga och det är en möjlighet för bolag att passa på att rekrytera när arbetsmarknaden är sval. (Eller mindre stekhet kanske är bättre formulering när vi pratar just techrekrytering.)

Andra slutsatsen är att man bör anpassa budskap, rekryteringsprocess och erbjudande till rådande tider. Kanske är det mer vanskligt att kräva provanställning i 6 månader än vad som är fallet i mer normala tider. Kanske bör man vara redo att hantera fler frågeställningar kring finansiering och kundsituation. Ju mer man lyckas anpassa desto större chans att man kan se möjligheter i denna märkliga period.

Tredje slutsatsen är att annonsering funkar bättre. Vi såg en markant skillnad i utfallet från annonsering. Att i tuffa tider vara den som rekryterar sticker ut på ett positivt sätt. Ett välformulerat budskap både sprids och konverterar i form av ansökningar bättre än normalt.

Hur ser hösten ut?

Det är alltid vanskligt att prognostisera framtiden. Fingret i luften just nu ger dock en bild av att situationen tydligt är på väg att normaliseras. Pandemiläget kan självklart återigen vända mot det sämre men den extrema situation som upplevdes i våras känns inte sannolik. Därav gäller det för bolag som vill passa på att rekrytera nu när kandidaterna är många att agera. De bolag som är snabbast att agera när kriser kommer men även snabbast att återgå till tillväxt när tiderna är bättre brukar gå vinnande ur föränderliga tider.

 

För mer data och analyser, se vår senaste årsrapport om statistik och nyckeltal inom techrekytering:

Statistikrapport för IT-rekrytering

 

Läs mer om IT-rekrytering:

IT-rekrytering

Här kan du läsa en ytterligare analys hur Covid-19 har påverkat IT-rekryteringsbranschen:

https://www.voltinternational.com/blog/2020/05/how-covid-19-has-affected-the-recruitment-drive-for-tech-professionals

Ants Tech Recruiters har länge varit en utbildningsorganisation för våra anställda. Techrekrytering är mycket personberoende och kompetensen hos våra rekryterare är avgörande för vår förmåga att rekrytera ingenjörer åt och hos våra kunder. Sedan några år har även våra kunder i allt högre grad efterfrågat utbildningstjänster med målsättning att stärka sina organisationer i förmågan att rekrytera framgångsrikt inom tech och IT och kampen om att anställa ingenjörer hårdnar allt mer. 

Större organisationer har idag ett stort behov av att rekrytera vassa ingenjörer och att rekrytera ingenjörer framgångsrikt är något som vi tidigare skrivit om man satsar allt mer på: Läs mer om rekrytering ingenjörer här

Många större bolag har sedan länge en central rekryteringsfunktion som kontaktar ingenjörer. Målsättningen är att skapa intresse för de ingenjörsroller man anställer. På senare år har Ants Tech Recruiters varit med och stärkt denna funktion vid behov med inspiration, kompetens och resurser.

Utbildning inom Copywriting riktat mot ingenjörer

Uppdrag handlar som sagt ofta om att utbilda rekryteringsfunktioner inom bl.a. Copywriting. Detta är ett spännande område just för att det så starkt kan påverka rekryteringsresultatet. Det handlar inte bara om en förmåga att formulera sig så att man får till dialog med många starka kandidater. Det handlar även om hur man säkerställer att de kandidater man lockar till sig i sin kommunikation också är rätt för de roller man eftersöker.

Små skillnader i hur man formulerar sig mot en specifik målgrupp kan göra mycket stor skillnad i svarsfrekvens och intressefrekvens och speciellt i den tidiga dialoger är det viktigt att tidigt säkerställa att man uttrycker sig på ett effektivt sätt.

Hur formulerar man sig när man vill rekrytera ingenjörer?

Rekryteringsfunktioner har ofta hamnat i gamla hjulspår. För att svara upp mot utmaningen att rekrytera just ingenjörer vill man utveckla sig inom hur man kan arbeta mer modernt och nytänkande med sitt skrivande som rekryterare. Hur blir man mer kreativ i formulering jobbannonser, in-mails eller kanaler man använder som rekryterare idag. Viktigt just i en situation när man vill sticka ut mot kandidater och ingenjörer som ständigt får propåer från olika håll.

Ett exempel på utbildning är när Ants ombads sätta ihop en digital utbildning för två grupper från den interna rekryteringsfunktionen.

Under ett par timmar förses deltagarna med inspiration, kunskap och verktyg för att hitta nya tillvägagångssätt i skapandet av jobbannonser och kommunikation med kandidater. Allt sker digitalt men ändå kunde utbildarna, i detta fall Sofia och Amanda, få en bra koppling med deltagarna, det gör att diskussioner, frågor och åsikter lättare kan tas upp i stunden, likt hur det hade varit om alla satt i samma rum.

Glädjande nog verkar utbildningen ha landat i god jord och feedbacken från deltagarna har varit slående positiv. Kommunikation inom rekrytering kan ofta bli repetetiv då man ju ofta kommunicerar personligt med många kandidater. Det är tydligt att det dagliga arbetet inte bara blir mer effektiv om man är kreativ i sina formuleringar men att det även blir roligare att kommunicera varierat och lättsamt.

Sammanfattningsvis känns det upplyftande att vi allt mer och ofta får chansen att utbilda i våra kärnfrågor. Kunskapsdelning och kompetensutveckling är kärnverksamhet för en utbildningsorganisation som Ants.

Läs mer om Ants utbildning IT-rekrytering här

Kompetensutveckling är en investering som betalar sig

Kompetensutveckling är ett viktigt och centralt begrepp hos många företag. Genom att investera i sina anställda och låta dem utvecklas kommer man få en starkare organisation med verktyg för att lösa problem, bli mer effektiv och hänga med nya trender i branschen. Inom rekrytering kommer det hela tiden nya verktyg, begrepp och metoder för att rekrytera toppkandidater till företaget, inte minst inom IT-rekrytering.

Hur tänker en ingenjör vid rekrytering

Fler och fler storbolag tar hjälp med att rekrytera ingenjörer

I takt med att konkurrensen hårdnar mellan storbolagen och techbolagen om att anställa de bästa ingenjörerna så har allt fler storbolag följt techbolagen och tagit in specialister för att stärka sin rekryteringsfunktion. Ants har länge arbetet med just techsectorn och har därmed en marknadsledande ställning vad gäller förmåga att rekrytera ingenjörer. Det utbildas fortfarande inte tillräckligt många ingenjörer för att svara upp mot behovet som digitaliseringen skapar i industrin och därmed lär konkurrensen även framöver vara stenhård. Då gäller det att sticka ut i kontakt med ingenjörer och hitta oväntade vinklar av hur man är som arbetsgivare. Att bara flagga för att det finns lediga tjänster är otillräckligt för att engagera kandidater som är uppvaktade från många håll och kräsna vad gäller vilka rekryteringsprocesser de kan tänka sig engagera sig i. Genom vårt utbildningsprogram vill vi hjälpa befintliga rekryteringsfunktioner men självklart vill vi även vara med i det operativa arbetet med rekrytering så att vi snabbare kan tillföra rätt rekryteringskapacitet av ingenjörer.

Läs mer om hur Ants jobbar med IT-rekrytering

För att verkligen utvecklas till specialist behöver man ständigt stöta och blöta relevanta områden med likasinnade. ”Ants – Rundabordssamtal” har länge varit en av de mest använda, intressanta och effektiva sätt för oss att få till kunskapsdelning med branschen. Rundabordssamtalen utförs både fysiskt och digitalt och kräver sällan särskilt mycket arbete för att bli lyckade arrangemang. Här kommer en liten sammanställning av hur vi gör samt tankar på vad som brukar leda till bra och mindre bra rundabordssamtal. I skrivande stund har vi haft åtskilliga samtal och totalt träffat hundratals intressanta kontakter genom dessa. 

Ants Tech Recruiters tror och har länge trott att samtal och diskussioner i mindre grupper ger mer än att delta på stora events och seminarier.

Med detta i åtanke startade vi under hösten 2017 ett nytt koncept, ”Ants – Rundabordssamtal”. Till dessa bjuder vi in ca. 6 personer i liknande roller och/eller företag som därför också till stor chans har likartade utmaningar och därmed även lösningar.

Vilka ämnen passar?

Ants Rundabordssamtal handlar om IT-rekrytering samt hur du bygger din verksamhet inom tech. När man väljer ämnen till ett rundabordssamtal är det viktigt att det är frågeställningar som förenar. Det bör även vara tillräckligt allmänna för att deltagarna själva skall kunna avgöra vad de vill att diskussionen skall innefatta. Om frågeställningen är för smal och precis finns risk att samtalet dör ut eller skiftar till att handla om något helt annat. Det är bra om alla deltagare redan från början har en uppfattning om vilka ämnens om kommer behandlas då man självklart vill undvika att deltagare blir besvikna och uppfattar samtalen som ovidkommande.

Vilka deltagare bör man bjuda in?

Under de rundabordssamtal som vi har här på Ants har samtalen främst kretsat kring utmaningar som rör en IT-avdelning (rekrytering, kompetensbrist av IT-talanger, Employer Branding, uppbyggnad av IT-avdelning m.m.) dit vi därför bjudit in beslutsfattande personer inom HR och Tech såsom HR-chefer och IT-chefer, men även en del andra personer som vi tror kan komma med bra åsikter till samtalet.

Det viktigaste är att deltagarna upplever varandra som intressanta. Det viktigaste då är att man kan förenas kring tydliga frågeställningar och att de erfarenheter man har i frågorna är relevanta för övriga i samtalet. Om ex. en enmansföretagare träffar en chef på ett storföretag finns risk att förutsättningarna är så olika att relevansen minskar men allt beror på frågeställningar, befattningar m.m. och det går inte helt att generalisera kring vilka grupper som är rätt sammansatta. Enklast är självklart att välja en målgrupp såsom ”IT-chefer i techbolag” när du bjuder in. Eftersom målgruppen är snävt definierad är chansen stor att deltagarna kommer ha utbyte av varandras erfarenheter. Värt att ta i beaktande är att direkta konkurrenter sällan vill delta i samma samtal.

Hur många bör man vara?

Vidare vill man ha rätt antal deltagare. Två deltagare är självklart för lite men redan när man är tre brukar samtalen bli mycket bra. Vid mer än sex-sju deltagare försvinner en hel del av förtroligheten i mötet och risken ökar att folk hamnar utanför diskussionen eller är mer restriktiva kring vad man delar med sig.

Ofta är det en fördel att man inleder samtalen med att upprätta regler för konfidentialitet och dylikt så att alla deltagare känner sig trygga att prata fritt.

Rundabordssamtal som en del av utvecklingsarbete

Om man regelbundet bjuder in till och genomför rundabordssamtal kan man även synka dessa med utmaningar man har i sin verksamhet. Produktutveckling, ledarskapsutmaningar och affärsutveckling innehåller ofta många områden och frågeställningar som lämpar sig väl för ett rundabordssamtal. Många av Ants mest framgångsrika satsningar har initierats utifrån insikter som härrör från rundabordssamtal.

Marknadsvärde

Rätt utfört har ett rundabordssamtal ett stort marknadsvärde för såväl arrangör som deltagare. Genom en genomtänkt strategi kan man uppnå stor spridning av content som skapas i samband med samtalet. Det handlar sällan om stora insatser men rätt genomfört ger det stor effekt.

Ants TechRek Community

Sedan våren 2018 har vi också börjat bjuda in till mer juniora rundabordssamtal. Där blir huvudsaken att bidra med ett nätverkande för personer inom IT-rekrytering. Det har i sin tur utmynnat i att vi formerat Ants TechRek Community. En samling av techrekryterare som träffas i olika sammanhang och diskuterar branschfrågor. En populär aktivitet i Communityt är Ants Sourcathon som är större sammankomster där man tävlar i sourcing. Under Coronapandemin ersatte digitala möten fysiska möten. I och med Ants satsning i Trikåfabriken utökas möjligheterna till fysiska möten i alla storlekar. 

Sourcing

Ants IT-rekrytering

Den viktigaste produkten för oss är hur vi tar oss an våra techrekryteringsuppdrag. Vi utvecklar ständigt och mäter även kontinuerligt bättre resultat när vi analyserar hur rekryteringsprojekten och rekryteringarna av utvecklare, ingenjörer och andra tekniker funkar för våra kunder. Ants Rundabordssamtal är en viktig del i det utvecklingsarbetet. Läs mer om vår IT-rekrytering.

 

Mer om rundabordssamtal

 

I februari var vi på Ants hos School of Applied Technology även kallat </salt> på Epicenter i Stockholm. Salt kör ett tre månaders program där man utbildar sig till programmerare och sedan arbeta som konsult i ett år. När det är en sådan stor brist på utvecklare i Sverige tycker vi på Ants att </salt> är fantastiskt initiativ. IT-rekrytering är tufft, speciellt i Stockholm, men när fler utbildar sig till utvecklare blir marknaden mer stabil och främjar ekonomin. Speciellt under de förhållanden vi lever i nu. Under kommande veckor kommer vi släppa avsnitt med där tech-begrepp som bland annat, vad är backend? Vad är frontend? Hur fungerar ett API? Det finns många begrepp men Salts studenter har valt ut de mest intressanta. Först ut är Henrique Abrantes som förklarar begreppet Cloud!

 

 

Vad är en molntjänst (Cloud)?

Tänk dig att du hyr ett extra sovrum i din telefon. Men är molnet verkligen en säker plats att spara saker i?

Det är vanliga frågor som har kommit på tal de senaste orden kring detta ämnet. Under samma period har cloud blivit ett buzzword som det ofta talas om inom tech-världen. På marknaden finns det giganter som Amazon Web Services och Microsoft Azure. Cloud finns överallt men var? Vad vet vi egentligen om Cloud?

Om man skulle förklara Cloud för ett någon som inte insatt i tech kan man enkelt säga: det bara utrymme. Men innan vi går in på djupet kring det undrar jag en sak – har du någonsin flyttat till en ny lägenhet och varit tvungen att förvara alla dina möbler någonstans? Vad gjorde du då? Gissningsvis vill du inte slänga gamla minnen och andra viktiga möbler, så du gör vad många andra gör: man förvarar det i ett förråd, som du oftast betalar för. Det är här Cloud kommer in i bilden igen. Precis som att förvara saker i ett förråd används ett Cloud för att förvara filer och data som inte får plats på datorn.

Våra datorer och telefoner är utrustade med en hårddisk eller ett minne. På den fysiska hårdvaran är platsen var all data så som bilder, filmer, texter och systemfiler förvaras. Alla datorer eller telefoner behöver någonstans att förvara filer. Så allt du ser på din dator eller mobil är sparat på en hårddisk på din enhet… eller i molnet. Du vet att filer existerar. Du kan se, klicka in på och ändra dem. De är nollor och ettor så datorn vet hur den ska avläsa filen och visa den för dig på en skärm. Men nollor och ettor tar plats, inte massvis men fortfarande en del plats. Idag kan du antigen köpa en ny och större hårddisk när din gamla blir full av data. Annars kan ett alternativ vara att hitta en plats att förvara din data och filer som inte är på din mobil eller dator.

Precis som när du hyr en parkeringsplats så hyr du utrymme i ett Cloud. Som det nämndes tidigare finns Amazon Web Services och Google Azure men Google och Apple har också egna Cloudtjänster. Enkelt förklarat, ett Cloud är en förvaringsplats på någon annans dator. Någonstans i världen finns det en dator eller för att vara mer exakt, en server med massor av utrymme som lånas ut till dig. Internet behövs för att kunna flytta dina filer precis som när du ska kontakta någon på andra sidan jorden.

Idag kan Cloudtjänster inte bara förvara filer utan hela plattformar, appar och spel. Men när man ser på det är bara en eller flera datorer, precis om din egen som ger plats åt betalande användare. Men kom ihåg, så fort det lämnar din personliga enhet är det bokstavligen borta från dig. Så ha tillit till bolaget du ska dela din data med är viktigt. Se till att de jobbar med integritet och säkerhet så att din data inte kommer i obehöriga händer

Så när du tänker på Cloud, det är egentligen som att hyra ett extra sovrum i din telefon.

Tycker du att det är svårt att rekrytera och attrahera IT-kompetens? Vill ni lösa fler av dessa rekryteringar på egen hand men saknar kunskapen om hur? Vi vill dela med oss alla tips och trix om hur du som rekryterare kan hitta fler IT-talanger på ett innovativt sätt.

Den 25:e oktober håller vi en utbildning i sourcing för att du ska lyckas ännu bättre med din rekrytering. Mer info och anmälan hittar du här. 

 

Denna utbildning har redan varit men ett nytt tillfälle kommer till våren 2020.

 

Känner du att standardmallen för annonsskrivande behöver ett lyft? Eller vill du ha inspiration kring hur du kan nå fram med ditt budskap i uppsökandearbete av kandidater? Vi vill dela med oss av tips kring hur du på ett personligt och kreativt sätt kan jobba med dina texter i jobbannonser samt kandidatmail för att nå din målgrupp.

Läs mer om utbildningen och anmäl dig här.